Periodontoloji

Periodontoloji (dişeti hastalıkları)

Kanamalar, koku, kızarıklık, şişme, diş eti çekilmesi ve diş sallanması gibi belirtiler sonrası fark edilen dişleri saran dişeti, kemik ve bağlantısı ile ilgili sorunların teşhis ve tedavisini kapsayan bilim dalıdır. Tedavinin ana mantığı sorunlu bölgenin temizlenmesi sonrası bakım ve zamanla dokunun kendini tamir etmesi şeklindedir. Aşagıda anlatılan tedavi şekillerinden hangisi yapılırsa yapılsın tedavi sonrası dişlerinizin bakım ve temizliğini gerektiği gibi yapmazsanız sorununuz çözülmeyecektir ve büyük ihtimalle tekrarlayacaktır.

Diştaşı Temizliği

Bu tedavi genellikle sadece taşlaşmalar ,ağızda kötü koku ve fırçalarken kanamalar olduğunda uygulanan ve ancak bu aşamada işe yarayan başlangıç tedavisidir. Dişlerin üzerlerinde biriken leke, taş, vs..

Önce                             Sonra

Artıkların diş üzerinden uzaklaştırılması şeklinde uygulanır. Dişler temizlendiklerinde eskisinden daha beyaz görünürler ama bu ağartma işlemi ile karıştırılmamalıdır. Genellikle anestezi gerektirmeyen bir seans sonunda işlem tamamlanır.

Subgingival Küretaj

Bu tedavi, dokununca kanayan cok kızarık diş etleri ve kemik erimesinin başladıgı dönemlerde uygulanır. Diş ve diş eti arasındaki dişeti olugunun derinleşmesi yani derin ceplerin olusması sonrasında uygulanır diş dişeti bağlantısının bozulduğu için bu kapsamlı temizleme ve kök yüzeyi düzleştirme işlemi yapılmalıdır. Genellikle ağız 4 yarım çeneye bölünerek anestezi altında birer haftalık aralıklarla 4 seansta tamamlanır.

Flap Operasyonu

Diş etindeki sorunlar artıp kemik erimeleri ilerleyince, genellikle de dişlerde sallanmalar artınca diş etinin açılarak kötü dokuların kazınıp kaldırılması işlemidir.Bu operasyonsırasında dokuları desteklemek ve iyileşmeyi hızlandırmak için kemik grefti ve membran gibi destekleyici ek ürünler kullanılması gerekebilmektedir . Her seansta anestezi yapılarak yarım çene ameliyat edilir.

Bu sitenin içeriği, kullanıcıyı sağlık amaçlı bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sitede yer alan bilgiler, hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Site içeriği, asla kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez.